Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vztazích mezi katolíky a protestanty (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 28. září 2011 @ 15:32:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Dobré skutky (pomáhat druhým) jsou ovoce víry v Ježíše Krista. Pokud skutky chybí, je to zjevný indikátor toho, že chybí i víra v Ježíše Krista."...
Toníku Pořád jsi vedle, jen vlastní domyšlenosti. Podle tohoto tvého vyjádření by člověk bez víry nebyl schopen konat dobré skutky - což je zcela zjevný nesmysl.
Víra je darem - ale i pro toho, kdo tento dar zatím nedostal, připravil nebeský Otec v jeho životě skutky - příležitost konat dobro. A mnozí nevěřící nás křesťany v tomto konání dobra dokonce zahanbují!
Tvoje tvrzení: ..."Boží víra koná ty skutky, oko, ona je jejich zdrojem a skutky jsou ovoce víry a spasení, ne naopak."...
A jaký zdroj pro konání dobra mají nevěřící bez daru víry? Promýšlej, než něco plácneš.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vztazích mezi katolíky a protestanty (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 28. září 2011 @ 23:18:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pořád jsi vedle, jen vlastní domyšlenosti.Podle tohoto tvého vyjádření by člověk bez víry nebyl schopen konat dobré skutky - což je zcela zjevný nesmysl.
Nic takového jsem nepsal ani nevyjádřil. A nejsem vedle, i když chápu, že si to myslíš, musíš myslet z toho, co žijete tam u vás a co vidíš okolo sebe.
Pokud někdo mluví o nějaké víře, ale jeho život neodpovídá tomu, co říkal Ježíš, zcela zjevně věří někomu jinému, v tom je svědectví apoštola Jakuba naprosto jednoznačné. Víra Ježíši Kristu skutečně nese ovoce v podobě dobrých skutků, v podobě pomoci druhým lidem, vzepření se zlu, poddání se Bohu, v podobě starání se o slabší, to je svědectví proroků, Ježíše, apoštolů i veškeré tradice Boží církve co jí jen bylo.
Dvacet let mohu tohle ovoce víry písmu svatému vidět v životech desítek lidí okolo mne. To, že ty něco takového nezažíváš a nevěříš, že někdo může ovoce víry Ježíši zažívat neznamená, že já jsem vedle: Naopak, ty jsi vedle, právě z vlastních domyšlenek. Vždyť i do mých slov domýšlíš co v nich není ani náznakem!
Jak by ses chtěl "sjednotit s protestanty na skutcích", když jsi schopen oponovat i výroku "Dobré skutky (pomáhat druhým) jsou ovoce víry v Ježíše Krista. Pokud skutky chybí, je to zjevný indikátor toho, že chybí i víra v Ježíše Krista."?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vztazích mezi katolíky a protestanty (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 29. září 2011 @ 07:53:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jak by ses chtěl "sjednotit s protestanty na skutcích", když jsi schopen oponovat i výroku "Dobré skutky (pomáhat druhým) jsou ovoce víry v Ježíše Krista."...
Pokusím se vysvětlit odlišnost svého pohledu.
Dobré skutky mohou být ovocem víry v Krista. Pokud u člověka dobré skutky chybí, je to znakem falešné víry. Na tom se snad shodneme.
Ale dobré skutky přesto nejsou žádným spolehlivým indikátorem víry. Jsou lidé, kteří o víře nemluví a přesto žijí podle hlasu svědomí a konají dobré skutky, které pro ně nebeský Otec připravil. I bez víry v Krista tak žijí podle přirozeného Božího řádu.
Tedy pravost víry je indikována dobrými skutky, ale dobré skutky nemusí ještě nutně indikovat pravou víru.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vztazích mezi katolíky a protestanty (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 29. září 2011 @ 22:41:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tedy pravost víry je indikována dobrými skutky, ale dobré skutky nemusí ještě nutně indikovat pravou víru.
No, alespoň na něco máme tedy stejný pohled. Takže jsi snad pochopil, že tvoje vyjádření "Pořád jsi vedle, jen vlastní domyšlenosti. Podle tohoto
tvého vyjádření by člověk bez víry nebyl schopen konat dobré skutky -
což je zcela zjevný nesmysl." bylo poněkud mimo.
Ale teď zpět k tématu: Myslíš si, že když mají lidé různé motivy k tomu, proč dělají dobré skutky (jeden dělá skutky z lásky, z milosti, z vděčnosti, díky tomu, že byl Ježíšem spasen k věčnému životu a jiný dělá skutky proto, aby byl spasen k věčnému životu na soudu po smrti až bude za svoje skutky souzen) že je možné vzájemně spolupracovat a sjednotit se na takové spolupráci? Máš s takovou spoluprací nějaké zkušenosti? Pokud ano, mohl bys je napsat?
Já už jsem psal, že z mé (mnohé) životní zkušenosti jsou různé motivy pro nějakou činnost dost veliká zábrana pro to, aby byla činnost dělána ektivně, kvalitně, ke spokojenosti všech lidí, aby se lidé nevyčerpávali kravinami, ale věnovali energii práci, která je potřeba udělat. Proto bych se divil, kdyby měl někdo zkušenost opačné, ale pokud to tak je, rád si je přečtu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vztazích mezi katolíky a protestanty (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 28. září 2011 @ 23:18:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokud jde o "nevěřící" (my je spíše označujeme
slovem "neznající") tak o těch jsem nepsal, psal jsem o křesťanech nebo o
těch, kteří se za ně vydávají. Mám o svých zkušenostech napsaný článek
"Víme, že Bůh hříšníky neslyší".
Já věřím, že Bůh jedná s naprosto každým člověkem a slyší téměř
kohokoliv, kdo se k němu obrátí a odpovídá na volání takového člověka
(vyjímkou jsou náboženští fanatici a pokrytci). I se mnou Bůh jednal
dlouhou dobu před tím, než jsem se obrátil: Jen jsem to neviděl.
Ale Bůh se neprolamuje tam, kde ho lidé nechtějí. Tam, kde lidé
říkají:"Bohu vstup zakázán" tam Bůh respektuje lidskou svobodu a
nevstupuje. Pokud jednání těch lidí nezačne být "donebevolající".
Bůh je zdrojem dobrých věcí. Jen ne každá věc, co se tváří jako dobrá, je od Boha. |
]
|
|